My friend the australian

 
En dag när jag hade tråkigt, var arbetslös och bodde i Lappland var jag inne på en chatsida där man slumpades ihop med främlingar från hela världen. Ja, ja och åter ja det fanns många könsorgan där men jag tycker det är så himla intressant hur man lever i andra länder. Att handla, jobba, leva i en annan del av världen.
 
Tillslut kom jag fram till någon från Australien som var riktigt trevlig. Han skulle precis lägga sig och jag hade precis vaknat. Vi pratade i timmar. Han pratade om skorpioner i skorna och jag lärde honom uttrycket "jaha ja.." Han pratade om värmeböljor och jag om köldknäppar. Två sidor av världen liksom.
 
Det var ungefär tre-fyra år sedan nu men vi har hållt kontakten med jämna mellanrum via skype och facebook. 
För någon månad sedan bestämde han sig för att resa runt lite i europa och frågade om vi ville ha besök.
Känns helt sjuk, men vi hämtar honom på flygplatsen imorgon. Sedan blir det bara svenska grejer, som surströmming, hundspann, natur, snö och palt. Exotiskt för honom, vanligt för oss. Men kommer ändå bli så himla kul!
 
Förhoppningsvis får vi göra ett byte längre fram, jag menar.. Jag byter gärna en skock renar mot en flock kängurur..
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0