Mammans fel att pappan glömde ungen?

Hörde på radion idag om den två-åriga pojken som dog i en bil. Pappan skulle lämna honom på dagis men glömde bort honom i bilen, bytte till sin tjänstebil och pojken dog troligtvis av värmeslag. Hemsk hemsk historia men det jag blir jävligt irriterad över är att när jag hörde detta på radio så la dom till.
 
"Det brukade alltid vara mamman som lämnade på dagis, men idag var det pappans ansvar"
Jag försökte hitta ljudklippet men tyvärr, och jag blev så jävla irriterad, för vad spelar det för någon roll? Varför ens nämna det?
Jaha då är det okej för det är egentligen mammans ansvar och nu fick pappa ansvar för en gångs skull och då dog ungen. Måste ju vara mammans fel alltså?
Det är hemskt att man kan glömma bort sitt eget barn men man KAN ju förstå en stressad småbarnsförälder men VARFÖR ens säga att EGENTLIGEN brukar det vara mamma som brukade lämna, som om det skulle vara en giltig ursäkt.
Nyhetsartikel där det står om incidenten, alltså inte radioinslaget jag hörde. Men här skriver de lite som att det var dagispersonalens fel för att de inte ringde upp och undrade vars pojken var?
Jag lider med pappan men come on?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0