Resultatet av växtsäsong 2012

Tänkte jag skulle visa hur växtsäsong 2012 har gått och det har gått sämst.
Alla som har fått plantor av mig fick tomater i juli, men mina egna, de blommade tillslut i augusti när jag tog in dem, så antagligen har det helt enkelt varit för kallt i sommar.
 
Har iallafall 6 efterlängtade småtomater som precis håller på ändra färg.
 
Sen har jag fått EN paprika på den minsta plantan jag hade. Den har också precis börjat ändra färg. Mer än så utbringade inte säsong 2012 någonting. Jag lyckades inte ens med smörgåskrassen (ni vet sånt som barn planterar som t.o.m kan växa på en bit hushållspapper.)
 
Men jag tror fortfarande på mitt avokado-träd om några år och även mina små citroner. Förresten så såg det ganska cool ut när jag planterade om avokadon, den växer direkt ut ur den där stora kärnan och håller kvar sitt fäste i den.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Mamma

Meh! Persiljan å kanelbasilikan då! De blev väl lyckat:)

2012-10-14 @ 14:13:16
Postat av: Madame hoffa-En roligare mammablogg

Vad duktig du e! Alla mina såna växter dör med en gång :)

2012-10-14 @ 14:13:30
URL: http://madamehoffa.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0