Kapten röd - Ta inga order

Den textrad som alltid ger mig en stor äckelkänsla är denna rad från Kapten röds låt "Ta inga order".
Den är inte alls "farlig" men ändå så fylls jag med ett sådant impusivt äckel varje gång jag hör den här raden. Nazister och rasister blir allt fler i Sverige och det är sjukt att det kan finnas ett sådant hat.
Jag ska inte börja prata politik men jag blir bara äcklad helt enkelt av folk som ser skillnad på människovärde. 
 
"Höger Extremisten går I skuggan, han sprider sig undan för undan. 
Och propagerar för brott I det dunkla, sen skyller dom allting på förortens ungar. 
Och med en dröm om grönare lundar där dom kan gå med sina renrasiga hundar. 
Och men vi vet hur det går vad som stundar, så vi vägrar ge upp och vi kommer aldrig blunda."
 
Sedan finns en massa smarta citat också som denna:
"Håll ut systra mi. Du kan se igenom deras mask och deras leende av plast.
Deras botox hysteri, men är det till en lycka eller last när ditt smajl sitter fast. 
För varje dag som passerar, bevittnar man hur någon ung själ havererar. 
På grund av något sjukt ideal dom planterat, du är ingen vara man kan reklamera. 
Men du vet när dom vill lära dig bli smal utan att banta. 
Med så mycket plast I kroppen att dom går o panta. 
Men det är inte dig dom vill ha det är dina slantar, 
Så dom är inga vänner å dom e inga bekanta."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0