På en gräsplätt i skogen

Hur länge sedan var det? Jag pressar handflatorna hårdare mot gräset. Hur länge sedan kände jag lukten av tall, såg milslånga vidder susa förbi och kände elementen vatten och vind mot mitt ansikte.
Mitt hjärta i form av en plats. Det är här.
Och nu, med min älskade under mig och båda mina handflator mot det gröna. Pressar hårdare igen. Låter gräset åter gro mellan mina fingrar och sträcka sig mot ditt öra. Jag begraver ditt ansikte i mitt hår och ett hav av solljus omsveper oss.
Platsen som sitter djupast i mitt hjärta och personen som har mitt hjärta i sin hand. Du och jag tillsammans, på den här platsen. Det kan inte bli bättre viskar jag.

Kommentarer
Postat av: stigen

Fint! :)

2012-10-07 @ 22:28:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0