Small memories of countrys

 
Amadores, Caribbean. Maspalomas, Sahara.
 
Jag tycker det är svårt att hitta souvenierer utomlands. Speciellt på gran canaria om man ville ha något som inte innefattade en penis eller ett par lösbröst...
 
Gran canaria är ju en ganska speciell plats rent geologiskt sett då det är en ö gjord av lava, men all sand på ön kommer ifrån Sahara öknen på fastlandet (Afrika) , vilket förövrigt var bland det värsta jag varit med om, försök bada och borsta av er sand som är så finkornig att den lyckats ta sig nästan 300 mil över atlanten, med vinden! Omöjligt! Sedan fanns det en strand inte långt ifrån oss där sanden var importerad från karibien.
 
Först tyckte jag det var en lite sjuk idé men vi tog med oss sand i resväskan tillbaka till Sverige och det blev så himla fint!
Ska sätta små etiketter på burkarna också så man vet vars sanden kommer ifrån. Och sen vi kom tillbaka till Sverige har jag stött på andra människor som också "snott sand" från andra länder.
Bra tips för er som inte hittar någon bra souvenir när ni är utomlands. Annars får ni köpa en tutt-mugg.

Kommentarer
Postat av: Anonym

snälla ha en giveaway vill ha tuttmuggen mvh soppan

2012-11-22 @ 12:39:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0