Papper mellan fingertopparna

Känner attt inspiration flödar för en gångs skull! 
 
Nu när jag har sett sista twilight filmen kan jag äntligen läsa sista boken också (har ju kört på se filmen, läsa boken, vänta tills nästa film, läsa nästa bok, för att få det ultimata nöjesvärdet) 
 
Jag läste en massa när jag var yngre och återupptäckte hur fint det är att läsa den här våren.
Så mysigt att kunna läsa hur och var som helst, ute på gräsmattan medans man solar eller ute på balkongen när det regnar, mer frihet och värde än att sitta på youtube. Så jag tänkte tipsa er om två bra böcker (förutom twilight-böckerna då, för dom är superbra och ett eget tips i sig)
 
HUNGERSPELEN
Sträckläste denna när vi var utomlands i juni, alla tre böckerna. Så himla bra var dom! Så mycket bättre än filmen. För dig som inte vet handlar det om en tjej som heter Katniss som blir utvald till ett spel som hålls varje år, där 24 barn och ungdomar slås ihop på en arena och spelet går ut på att bara en ska överleva.
 
DÖTTRAR TILL EN DOTTER
Arkivbild från en fin men smärtsam infektions-morgon.
Min absoluta favoritbok of all times! Man blir rädd för att den är så tjock men den är egentligen lika tjock som hungerspelen. Den handlar om två systrar och deras uppväxt med en mamma som hatar män, detta går även ut över dem och de söker "tröst" hos sin mormor. Låter sådär? Aaa kanske, men den är superbra!
Jag vill inte säga för mycket men jag har identifierar mig mycket med den här boken och storasysterns namn har blivit ett av mina absoluta favoritnamn.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Du måste bara läsa boken jag läser nu efter mig. Jag kan inte ens avgöra om den är bättre än twiligt. Den är sjukt mycket sexigare iaf! Det är en trilogi, första heter femtion nyanser av honom. Kolla in recensioner och läs vad den handlar om. Hett tips ;-) ps den kommer på film sen ;-)

2012-11-20 @ 17:37:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0