Det regnar för första gången

Det regnar, för första riktiga gången i år. Min varma sover i sängen, med fräknarna ovanför täcket, och jag får sådär svårt att andas när vi ligger tätt. Därför sitter jag på balkongen, längst med fönstret, ser dropparna droppa in från taket ner på balkongcementen, en fredagkväll. Perfekt. Bara 100 sidor kvar av min favoritbok, sen måste jag skaffa någon ny, att läsa på en lavastrand. Santorini eller Puerto rico.

Det spelar ingen roll om det är sol eller störtregn. Så länge det är det ena eller det andra. Allt däremellan klarar jag mig utan. Men jag betéer mig likadant, oavsett hur världen ser ut runt om mig. Helst i vädret, barfota i vilket fall.

"Ska jag läsa ett kapitel till" viskar jag, och den varma nickar ivrigt till svar med ögonen stängda. Därför sitter jag nu på balkongen, längst med fönstret, ser dropparna droppa in från taket ner på balkongcementen. Bara 50 sidor kvar av min favoritbok, sen måste jag skaffa någon ny, att läsa på en lavastrand. Santorini eller Puerto rico.


Kommentarer
Postat av: Mamma

"Hungerspelen" Susanne Collins Skynda dej låna på bibblan eller köp oocket. Tror Johannes skulle gilla den också ;)

2012-05-18 @ 21:33:34
Postat av: NEWPIC - alice

Godmorgon!

haft en bra start på dagen? :)

2012-05-19 @ 05:46:04
URL: http://newpic.blogg.se/
Postat av: Simon Borin - Foto, stil & Vardag

sv: Jo jag blekte bara med klorin, utspätt i vatten.

Jag tog en hel klorinflaska (eftersom jag skulle bleka ganska många plagg) och hällde upp i en vanlig hink, sedan fyllde jag hinken lite mer än hälften med vatten och rörde om. Sedan doppade jag bara plaggen och slängde upp dem över badkarskanten. :)



Det tar några timmar innan de blir riktigt ljusa, man får kolla då och då tills man är nöjd med resultatet. Tänk bara på att ha oömma kläder om du gör det ifall det stänker, en enda droppe klorin bleker jättemycket.

2012-05-19 @ 12:19:26
URL: http://simonborin.blogg.se/
Postat av: Jasmine

Jag gillar din text. Sista stycket blev jag väldigt förtjust i, med tanke på det som stod i det innan.



Svar: Tack för din kommentar till mitt inlägg angående att handla billigt. Jag uppskattar att du lämnar spår efter dina besök inne hos mig.



Sov gott.

Kram

2012-05-19 @ 23:34:18
URL: http://rosanatt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0