Vad är en bal på slottet?+ tips

Som ni märker kommer uppdateringen vara låg iochmed att jag har ungefär tusen saker att göra innan vi åker utomlands. Idag har dock min fina fina syster och hennes ståtlige kavaljer Erik gått på balen! Jag hoppas att alla ni studenter tar tillvara på tiden och upplevelsen ni har kvar.

Min egen bal gick till såhär:
Slösade tusentals kronor på att vara vacker men var senare så stressad över att det var så många par efter mig att jag sprang över röda mattan och har knappt några bilder därifrån.
Tips: Njut av stunden, du kommer aldrig vara så snygg igen förutom om du möjligtvis gifter dig.

Bilen kokade när det bara var två bilar kvar före våran entre. Därför fick alla putta på respektive att min morbror slängde sig in i bilen och körde den sista biten medans min kavaljer sprang bakom bilen.Här finns ett videoklipp på när alla hjälpte oss, lägg märke till min kavaljer som står i vägen för kameran med ryggen mot (alltså utanför bilen).
Tips: Om du åker en värstingbil, tänk på vädret!

Våran mat skulle enligt menyn vara;
Skagentoast med stenbitsrom
Filé black & white med tryffel- och madeirasås, salviabearnaise och potatisgratäng
Chockladbakelse på hallonspegel

Vad vi fick: En toast, precis som man gör hemma. Två små köttbitar och kladdig potatisgratäng. Och till efterrätt, lite chokladmousse utklickat på en tallrik med sylt kladdat i en cirkel runt, LYX!
Tips: Förvänta dig inte så mycket MAT av maten. Du kommer ändå vara hungrig.

Maten var klockan 19.00 och jag tror jag låg hemma i soffan igen vid 22. Min kavaljer började må dåligt och jag var för kär. Valde att följa med honom hem istället för att njuta av sista tiden med mina vänner. Dessutom var jag så rädd om klänningen att jag inte vågade dansa i den, inte ens valsen.
Tips: DANSA! Och festa och ha kul, kvällen är din och ingen annans.





Trots en ganska usel kväll så är jag glad att jag gick.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej. fick råd från en person (spelar ingen roll vem) att gå in här eftersom du lagt upp bilder på mig från balen. ta bort alla bilder på mig från balen och ALLA anda bilder som du någonsin lagt upp på mig, inte bara här. nu tack /marcus

2012-06-11 @ 11:25:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0