Summering av 2011

Mitt 2011 har varit mitt mest händelserika år yet!

JANUARI

Det började med att jag i Januari sa upp mig från det bästa jobbet i världen för att återvända till Skellefteå och återanvända mitt ex. Tillbaka till samma lägenhet, samma vanor och samma problem. Jag fick en ny bästa vän i form av en pälskling, införskaffade kattungen Ninja. Hon följde mig överallt.

FEBRUARI

I Februari insåg jag hur fucked up det var att jag satte mig i samma traktorspår igen. Jag gjorde slut, flyttade ut och flög högt. Aldrig varit så glad och allt jag gjorde var att festa och hänga med Mimmie. Jag flyttade in på madrass i hennes lilla etta och samma månad som jag lämnade den första kärleken, mötte jag min största, utan att veta om det när jag festade i Haparanda.
Jag bestämde mig för att leva livet och beställde äntligen reseledarutbildningen som jag drömt om i flera år.

MARS


Mars lekte jag blindbock med Mimmie och Ida. Började hänga med Johannes då han var här på praktik och annars så läste jag böcker, var överambitiös när det gällde frukost, fick sommarjobb och älskade livet.

APRIL


I April handlade allt om oss. Vi tappade bort oss i ost-bricke-orgier med levande ljus och pratade pratade pratade, vi började bäva inför framtiden då Johannes praktik skulle ta slut och jag skulle iväg i världen. Påsken firade jag i ingenmansland där jag blev medveten om problem jag inte trodde fanns.

MAJ

Maj bar det av, från dag ett till dag 31 var det massvis med plugg och erfarenheter. Att fara på reseledarutbildning var bland det bästa jag gjort eftersom det är mest är en resa för sig själv, än för yrket. Jag vågade. Jag gick på kol, hoppade på glas och lärde mig allt om service. Sista maj gråter jag.
Videos från utbildningen:



JUNI

Jag gråter hela början av Juni. Kan inte fatta att jag var så otroligt jävla dum i huvudet att alla änglar kastar sten på mig. Det går 10 dagar av total tystnad tills jag befinner mig på den soligaste dagen i mannaminne. Haparanda och det är så varmt att jag duschar 4 gånger om dagen bara för att inte få värmeslag. Jag kastar mig ut och vi går hand i hand till Finland.

JULI

Juli jobbar jag mest. Johannes drar neröver, Mimmie flyttar hem och jag lämnas ensam med mina tankar. Jag börjar själv pilla in glasfiber i sår som varit på god väg att läka och begraver mig själv i Ronjas vardag våren 2010. Mamma säger det klokaste hon någonsin sagt: "Förlorar du dig i det förflutna, förlorar du Johannes"

AUGUSTI

Augusti
letar jag bröllopskläder, äter världens godare steak and cheese macka på matfesten och när Mimmie flyttar in igen flyttar jag ut och in i Johannes ännu mindre etta.

SEPTEMBER

I september gjorde jag ingenting förutom att plugga in teckenspråksöversättningen till morbror Anders och hans Anna-Lenas bröllop. Det var oerhört fint och roligt! Jag gjorde en teckenöversättning medans Mimmie sjöng.





OKTOBER

oktober leker jag och Johannes tiga-till-döds-leken eftersom jag får ett annorlunda arrangemang att gå på. Det var en upplevelse men i efterhand inte värt alla förlorade timmar. Vi hade också ett roligt gickr-krig. Mina syskon gör den finaste kombon av skönsång och gitarrspelande jag någonsin hört.♥




NOVEMBER

November
hade min mest tursamma dag i mitt liv när vi hittade lägenheten, fick ett till jobb och vann på lotto samma dag! Jag hade en ny favoritfrisyr och planerade inredning på nya lägenheten.

DECEMBER

I december började jag en personlig assistent-utbildning iochmed att jag fortfarande räknades som arbetslös trots två extrajobb. Stressar som en galning för att hinna vara på alla ställen samtidigt och samtidigt hinna med att flytta in i en ny lägenhet och köpa julklappar. Första julen i mitt liv jag bestämmer att fira utan min familj. Något annat som påverkade mig oerhört var min första bilolycka.

Måste nog ändå säga 2011 var ett oerhört bra år trots allt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0