Ni unga som inte fått erfara arbetsförmedlingen.

ursäkta mitt superba inlägg där jag klargjorde vilka framstjärtar arbetsförmedlingen är men jag måste tyvärr säga det, det är sant! Jag skrev ett argt mail igår till min handläggare och frågar varför han agerar tvestjärt men hans svar på frågan, ja vad tror ni????
"Det är det inte jag som bestämmer utan det är mellan dig och din utbildningsansvarige"
MEN JÄVLA IDIOT! Det var ju DU som sa nej till dom när dom försäkte bekräfta det igår!! Åååh jag blir så less. Det är en kronisk stress att vara arbetslös (ajjemen, det läste jag i vård och omsorgsboken igår) men det är så oerhört mycket mer stressande när man stup i kvarten, varje vecka måsta bråka med arbetsförmedlingen eller något annat regerings-grejjs. 

Och ni unga människor som bara "ööh vadå? vem är försäkringskassan och vad gör den där jobbförmedlingen?" Det ska jag berätta för er; de bajsa i munnen på er. Och tvingar er att gå på minst 2 möten i månaden där du lär dig att söka jobb (oooh) samma föredrag, varje gång, där man måste sitta i två timmar för att dom ska säga saker man redan vet. "Ja man kan söka via internet, annonser eller genom att gå till företagen med CV, HÖHÖ visste ni det?? Helt makalöst att vi kommit på det här, sensationellt, man kan GÅ med sitt CV TILL företagen"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0