Ett ingenmans-land

jo just ja, vi pratar ju sanning på den här bloggen.
Inatt var ingen bra natt, för allting som jag inte har klarat av har Johannes fått ta hand om.
Jag hinner bara jobba, jobba, jobba, studera, sova, stirra maniskt i taket. Johannes får därför jobba, tvätta, städa, diska, handla.
Inatt sov inte Johannes, han städade och plockade papper.
Och det är mitt fel.

Idag har jag fått bort iallafall en del på min "orsaker-till-att-du-aldrig-kan-koppla-av-lista"

[x] Boka tid hos optikern eftersom du inte ser någonting när du kör bil, går eller läser
[x] Gå till försäkringskassan med viktiga papper
[x] Ringa försäkringar om ersättning för bilolyckan
[  ] Gå till försäkringar och bekräfta uppgifter om olyckan
[  ] Städa så det iallafall blir en stig i sovrummet så du kan ta sig till sängen.
[x] Tvätta
[  ] Handla så du kan äta något annat än mackor till lunch.
[  ] Börja med projektet som du skulle ha börjat med för 14 dar sen.
[  ] Lappa och sy alla kläder som är trasiga eller opassformiga.
[  ] Skriva eftersom du har tusen svartvita vackra i dina fingerspetsar

Och nej, vi har inte gardiner i köket än fast vi bott här i över 2 månader nu.


Och ja, jag sitter på golvet under bordet.


Kommentarer
Postat av: Mamma

Just de:) En sak i taget:) Å du behöver inte göra allt på gång !! Du ska inte vara så hård mot dej själv. Bocka av å gör en sak i taget å förlåt Dej själv just nu <3 Å Du får ta hand om Johannes när han har de körigt:) Kram

2012-02-01 @ 21:45:48
Postat av: Mamma

Just de:) En sak i taget:) Å du behöver inte göra allt på gång !! Du ska inte vara så hård mot dej själv. Bocka av å gör en sak i taget å förlåt Dej själv just nu <3 Å Du får ta hand om Johannes när han har de körigt:) Kram

2012-02-01 @ 21:47:37
Postat av: Mamma

Just de:) En sak i taget:) Å du behöver inte göra allt på gång !! Du ska inte vara så hård mot dej själv. Bocka av å gör en sak i taget å förlåt Dej själv just nu <3 Å Du får ta hand om Johannes när han har de körigt:) Kram

2012-02-01 @ 21:48:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0