Sugar mug

Godmorgon! Här sitter jag pågolvet intill elementet och har just konstaterat att he funka å lägga in bilden igen. Så här kom ett tips!
 
Ni vet att om man glömmer bort thé (eller kaffe för den delen) i en kopp så får den fula "koppränder" efter ett tag. Det ser ganska äckligt ut men dom är jättelätta att få bort genom ett husmorsknep som min mamma har lärt mig. Fukta bara koppen ordentligt och gnid med lite socker, supereffektivt.
 
Om socker är sådant bra slipmedel, tänk vad dåligt det måste vara för tänderna då? Eller bra iochförsig, kanske tänderna blir vitare ^^
 

Kommentarer
Postat av: Louise - Elsalouise.blogg.se

Hejhej!
Jag har en julkalender på min blogg där jag bjuder på fototips, recept, tävlingar med mera!Varför inte kika in dagens lucka direkt och kanske vara med och tävla? :D

Kram / Louise

2012-12-06 @ 14:35:06
URL: http://elsalouise.blogg.se
Postat av: halvbonden

Ja det är störande med de där ränderna, ska testa tipset nästa gång!
Men sen är vissa andra te-sorter sånna att de löser upp de där ränderna. Jag tror det var ett roibos-te som jag drack och när jag hällde ut det var en mugg som sett smutsig ut förut skinande rent. Då tänkte jag: undra vad det var för grejer i det där teet egentligen!

2012-12-07 @ 10:32:04
URL: http://halvbonden.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0