My monthly story with

Innan jag själv hade kontakt med arbetsförmedlingen förstod jag inte varför alla tyckte så illa om dom, dom försöker ju hjälpa en att hitta jobb. Men allt de gör är att kalla en på möten där de berättar att man kan söka jobb.
Fick ett brev för en månad sedan om att jag skulle på ett möte den 12/12. Den 6 fick jag ett sms att mötet som jag skulle ha senare den dagen hade blivit inställt. Jag mailade tillbaka om att jag inte fått någon information om att jag skulle på något möte, dom svarade att nu spelade det ju ingen roll eftersom mötet ändå blev inställt.
Eh jo, det hade spelat roll?? För annars hade jag blivit utskriven av ingen anledning (igen).
 
Jag gick in på AF någon dag senare för att veta om det fortfarande betydde att jag skulle komma den 12 eller om dom hade blandat ihop datumen men där bekräftade de att 12 skulle jag iallafall ha ett möte.
 
Har just kommit tillbaka efter att ha gått dit (40minuter enkelväg) i djupsnö eftersom det inte är plogat, i mina sneakers för att jag inte haft tid att köpa skor eftersom jag jobbat så mycket. Väntar en halvtimme och tar kontakt med personalen där de säger att hon som skulle ha haft mötet är sjuk. Och hon som skulle tagit det istället glömt det eftersom det inte stod i systemet. Knatar hem 40 min igen med klump i halsen.
 
Där och då ville jag bara lägga mig på golvet och ligga där mitt bland alla invandrare, ungdomar och personer med kryckor, ligga raklång bara glo upp i taket. Jag vet inte varför jag tar så illa vid mig när AF misslyckas med allt. Kanske för att de nästan brände ut mig och knycklade ihop mitt psyke, för att de inte är människor eller för att de inte tar hänsyn till att arbetslösa fortfarande är det.
 

Kommentarer
Postat av: Vicky

men GUD. har själv lyckligtvis aldrig behövt vara i kontakt med dom, men har hört många mardrömshistorier. fattar verkligen inte, så sjukt.

2012-12-12 @ 20:36:18
URL: http://vickys.se/
Postat av: halvbonden

Har inte heller bra erfarenheter av dem. De jobb de sa att jag kunde söka pga min utbildning var typ som om man hade sagt att en snickare lika gärna kunde söka jobb som bagare. Nja, tror inte man får sånna jobb om man söker dem liksom, de vill ha någon med minst fem års erfarenhet och utbildning inom området.

2012-12-12 @ 21:35:26
URL: http://halvbonden.wordpress.com
Postat av: Crille

Af har aldrig gjort nått bra för nån. Förstår inte varför du orkar böja. Jag gick på ett möte efter studenten men efter det har jag aldrig satt min fot där och kommer nog inte göra det heller

2012-12-13 @ 08:57:51
Postat av: Ella

Håller med dig! Får ångest bara jag tänker på af

2012-12-13 @ 12:04:20
URL: http://lataella.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0