Du vill, du kan, du gör!

Fastnade på en dokumentär imorse, om en wildlife park. Se den första minuten.

Minns ni när man var liten och tänkte, det där vill jag jobba med, när man var på circus eller såg nått häftigt på tv.
Ville bli djurskötare, astronaut eller varför inte rockstjärna.
Själv ville jag blir delfintränare. Leva i ett varmt, soligt land och bada med delfiner hela dagarna. 
Sedan kommer nästa tanke; nääe, det är omöjligt...

Jag gick igenom mina anteckningar igår från när jag gick reseledarutbildningen i spanien för snart ett år sedan. Och det är inte omöjligt. Det är inte alls svårt! Vill du jobba utomlands? Far. Vill du jobba i rymden? Googla och sök utbildningar. Vill du bli rockstjärna? Träna då och ge fan på att lyckas.
Alla dina barndrömmar är inte omöjliga! Hur tror du de här människorna fick jobba med det dom ville? Dom är inte tursamma, eller bätttre än någon annan. De har försökt.

Jag känner så många nu som verkligen gör det dom vill.
Bor i Turkiet, Thailand, Gran canaria, Cypern, Grekland, Spanien, Egypten och en tjej t.o.m i Sydafrika. Att följa hennes dagar via facebook, där hon berättar att idag har de sett elefanter, eller varit i en masajby är amazing.


[x] Gått på glas, maj 2011.

Vi fick lära oss något på utbildningen. Du har en trygghetszon och utanför denna känns det lite läskigt. Men om du tar dig utanför trygghetszonen, om så bara en gång, utvidgas den gröna zonen och du får mer ut av livet.
Vill du, så kan du, så gör du! Våga.

Kommentarer
Postat av: seperti

SVAR:

Tack för din kommentar, skoj att du gillade mina bilder! Hoppas du stannar =)

2012-04-24 @ 13:03:58
URL: http://seperti.se
Postat av: Monia - mamma till Tuvalie

sv: hehe okej, men jag tycker inte det är läskigt iallafall, det är mest mysigt :)

2012-04-24 @ 21:01:58
URL: http://moniasundgrenjansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0