Tranbärsjuice morgon

Morgonen började lite speciellt. Vaknade klockan 05.26 av urinvägsinfektionen som ännu inte gått över trots att jag varit på pencillin kur. Det känns bäst när man sitter i duschen och detta var precis där jag spenderade min första timme.

I badkaret med min absolut bästa favoritbok (bara det, hur länge sedan läste man en bok? Ofattbart hur jag glömt hur underbart det är att läsa).
Bunkrat i både tillbringaren och muggen som jag fått av mamma, den som jag fick när jag saknade min familj som mest, när jag var en nyutflyttad 16-åring som vaknade med knäckebrödsångest varje morgon, just den muggen, fylld med tranbärsjuice och möttes av solen som sakta kröp in genom fönstret och färgade världen regnbåge.
Trots anledningen jag gick upp, kan jag inte ha tänk mig en bättre början på dagen.♥


Kommentarer
Postat av: REBECCA

sv: jag har djupdykt i charles bukowski och e.e cummings dikter. underbar läsning. här är en bra sida om du också tycker om att läsa dikter och poesi - www.poetryfoundation.org



låter som en vacker morgon!

det är härligt när det jobbiga vänds till det bättre.

2012-04-21 @ 13:44:16
URL: http://ohmycarotte.blogg.se/
Postat av: Alice - Bilderbyalice

diggar namnet på din blogg :D

2012-04-21 @ 17:47:17
URL: http://bilderbyalice.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0