The almighty PIZZAGUIDE


Sitter just nu och käkar frukost, och vad är inte bättre än pizza till frukost?
Har ätit pizza två dar i helgen och efter att ha omtestat de flesta pizzerior i Skellefteå, har jag åter kommit fram till segraren!
Och eftersom jag vet att det finns människor, som jag, som tycker att skräpmat och snacks kan vara en konst har jag nu sammanställt en liten guide på de godaste pizzorna i Skellefteå! Alternativt sämsta, så ni vet vars ni inte ska kasta pengar och en god middag åt fanders.

PIZZA-GUIDE!

Picasso: Uppe i backen, precis vid lasarettet. NEJ! De har bytt ägare ett antal gånger och numera får du ingen fyllning på pizzan. Vem vill ha lite deg med ost på?

Mamma mia: Borta vid kaplanskolan. Stans minsta pizzor, beställde jag en barnpizza? Smaken är väl okej men man ska ju bli mätt också.

Viking: Nu börjar det likna något, och jag snackar inte dyra viking inne i centrum, utan viking uppe på Åsgatan, Norrböle. Förut var dessa mina favoriter men efter omvärdering så kan jag säga att de sunkat ner!
Fortfarande godare än tidigare nämnda men ändå inte on top. Funkar med ett plus i kanten men de har inte längre västerbottensost på pizzorna 
(Dessutom brukar dom, iallafall förr, spraya olja på pizzan så de ska se smaskigare ut. Det var sjukt gott men inte så apitligt om man värmde pizzan dagen efter och de verkligen badade i flott.)

Tre kronor: På Erikslid. Har inte ätit där nyligen men har för mig att de nog är godare än viking numera. Har dock aldrig testat calzkroven. För er som inte vet är det ett skrov (hamburgare och pommes) inbakad i en calzone. Låter vidrigt men folk tycks gilla det? Någon som testat?

Dallas: Har ALDRIG ätit pizzan på Dallas i centrum, någon som vill uttala sig?

Korv-Ivars: Borta på Älvsbacka. HALLELUJAH-MOMENT! I särklass godaste pizzan i stan, precis som att jämföra Krysset med MacDonalds. Supertrevlig personal och mamsMUMSiga pizzor. Hottish-pizzan är tydligen att rekommendera men har själv aldrig smakat den. Ska du ha en njutningsfull middag med smält ost, krispig deg, söt tomatsås, saftig skinka och såklart en massa fett, go Korv-Ivars! Its good for you!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0