Det finaste minuterna i sommar

Niotillfem (stor känd blogg om du nu har missat den? men otroligt fin) har samlat ihop de vackraste minnena från läsare som hänt i sommar, och vissa av dom är verkligen supervackra. Här är första delen. Den och den här delen som kom idag var finast.

Vad skulle jag säga var den finaste delen i sommar?
Jag tror nog det var när jag och Johannes var hemma hos hans föräldrar söderöver, ett land jag aldrig sett, om vi ska va dramatisk. Vi låg båda på mage med varsin laptop, skavfötters, i en bäddsoffa som sluttade på kanterna så man alltid kullrade in mot mitten så man låg tätt tätt. Det var mörkt ute när det vid samma tid är ljust i norrland.
Och medans vi båda irrade runt i våra cybervärldar så kysste han min vad. Mjukt, utan vidare, och återgick till sitt. Då blev jag så varm i hjärtat att det gjorde ont.

Den kvällen lyssnade vi chill-acoutic-listan från min spotify och mitt hjärta vibrerade så jädrans fort när vi låg och tittade på varandra.  Har du någonsin hållit en rädd kanin eller en liten fågel i din famn, så vet du exakt hur fort mitt hjärta vibrerade.
Och precis när jag hade bestämt mig för att inte säga någonting, utan ha is i magen, inte gå fram för fort, så kom lifehouse. De låtar som brukade skära i mitt hjärta, men nu bara kändes det så rätt.
Och jag tittade in i hans ögon, upplysta av laptopen, lutade mig över hans axel och viskade "jag älskar dig" för första gången.
Han såg på mig och öppnade precis munnen när jag la ett finger över hans läppar och viskade "säg det inte. spara det."

april

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0