Lucky day!


Hela dagen började med att jag fått visning på en lägenhet som både jag och Johannes tycker mycket om, vi är på plats 11 men ändå!
Sedan hände något särskilt. Jobbet (där jag fick gå på jobbintervju) ringde imorse. Och frågade om jag fortfarande var intresserad och ifall jag kunde komma imorgon! Så ja, kära vänner, jag har äntligen JOBB igen! Bara extratimmar än så länge men ändå!

Sedan for jag på arbetsförmedlingen, hade ett möte, där de uppmanade oss till att söka jobb? Hör på maken! Det är det som är så jävla drygt med arbetsförmedlinngen för er som inte varit där. Man blir kallade på möten stup i kvarten där de om och om igen går igenom att man kan söka jobb via internet, eller gå till företagen. Wow? visste jag inte.

Men ibland tycker jag om arbetsförmedlingen. Som de senaste gångerna jag varit där, det beror på vem som redovisar. För vissa människor berättar så bra så man istället för att tänka

"Buhuu jag är arbetslös, vilket nederlag" till "Hurra! Jag kan bli exakt vad jag vill! Rymdforskare, läkare, president, lets gå hem och skriva ett nytt CV!!"
Så var det idag. Och jag pratade med gubben efteråt och han blev eld och lågor och skulle ringa en massa telefonsamtal samt gav mig en massa nummer till folk som skulle vara intresserad av mig eftersom jag kan teckenspråk.

Så ett jobb i handen och femton påväg!
Dessutom har man nästan sovit bra inatt eftersom vi ställt upp tältsängen intill den 90's säng som jag och Johannes delat de senaste månaderna. Hurra för armplats! Men är verkligen redo för att flytta, köpa nya möbler och ha plats med mina underkläder någon annanstans än i sängbordet.


Kommentarer
Postat av: Mamma

WOHOOIII ;) Vilken dag :) Hoppas nu på lägenheten (Hoppas, hoppas, hoppas, hoppas) Jag älskar Dej <3...å Johannes :)

2011-09-27 @ 17:00:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0