Dag 5: Memoteknik och tapas

Taa-daa

Förmiddagen: Lärde vi oss Memoteknik av en norsk kille som skrivit en bok (Han kunde komma ihåg 36 siffror på under 1 minut och var helt amazing. Han lärde oss en massa trix, och det var helt otroligt. Han var ingen geni, utan alla kan det, bara man vet hur man gör. Känns verkligen skönt att ha fått höra dessa tekniker inför transfer-provet som är snart! Det var mycket intressant att lyssna på och ganska life-changing enligt mitt tycke. Även lektionen om motivation och inställning var lite mind-twisted så man ser livet ur andra vinklar :D





Siesta:
Åt tapas på en restaurang, alla säger ju att man måste äta tapas om man någon gång är i Spanien. Trodde tapas var lite som en tacobuffé med en massa smårätter och bröd. Vi valde vitlöksräkor och in kommer en liten skål med räkor i olja. Bröd fick man köpa till och räkorna gick ensamma på 90 kronor. Det var okej, men inte supergott. Inge mer tapas för mig inte!

 





Eftermiddagen: Hade vi skandinaviska. Vi lärde oss mestadels danska och det var kul. Tex att Bolla betyder knulla, task betyder väska och pung betyder plånbok. Vi fick spela teater på danska och det var väl intressant men roligare att se de andras än att göra det själv.

Sen har vi varit lediga hela kvällen, SKÖÖÖNT! Så har skrivit min transfer men är inte på långa vägar klar, men som sagt, memotekniken kommer nog hjälpa mig massor!

Sen så har jag tvättat i badkaret, vilket Anette (som också hjälpte till) tyckte var skitroligt xD VI hade ganska kul iaf, men hela badrummet blev blött.



Kommentarer
Postat av: Mamma

Mohahaha :) Hoppas du har sträva fötter så de "riiv" bra när du tvättar :) Längtar efter Dej <3

2011-05-07 @ 15:30:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0