Vad ska jag göra i Spanien?

Hej. Tänkte jag skulle göra en liten uppdate här på bloggen för er nya läsare om Spanien.

Jag (och en bekant till mig, Anette) ska åka på en reseledarutbildning i Costa brava, 8 mil från Barcelona. Vi ska dit, plugga varje dag mellan 9-19 i en månad men förhoppningsvis så hinner vi chilla litegrann också =D

Jag har alltid velat flytta utomlands. Upptäcka nya sätt att leva, nya kulturer. Men i slutändan vill jag ändå bo i Sverige. Och jag känner att jag måste göra det här, annars kommer jag alltid att undra, och fundera,
hur hade mitt liv varit om jag hade vågat förändra?

Utbildningen innefattar jobbgaranti, så efter utbildningen har jag garanterat jobb, någonstans i världen. Men jag kan även skjuta upp garantin om jag känner att jag vill bo i Sverige i ett, fem eller tio år till. I sommar kommer jag få bo i mitt älskade Skellefteå, och eftersom jag redan sagt ja till ett sommarjobb, så kommer jag skjuta upp en ev. utomlandsflytt tills tidigast augusti.

Men jag går den här utbildningen för att flytta utomlands tillslut. Det är ju dit jag vill. Men även om jag går utbildningen och märker att, näe det här är ingenting för mig, så vet jag, har testat på, lärt mig en massa och kan gå vidare.

Utbildningen kostar ungefär 26 000:- för er som är intresserade, här har ni hemsidan. Utbildningarna går två gånger per år, personalen är supertrevlig, och allting verkar för bra för att va sant. Den 2 maj får vi se :D Jag har velat en massa men så bestämde jag mig tillslut, beställde, betalade och nu börjar jag vara sjukt peppad!! Äntligen blir det av!♥





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0