Don´t let me sleep

Jag vet inte riktigt vad som hände. Jag somnade. Nu mår jag illa. Inte ett dugg pepp på att se Movits! som spelar ikväll, även fast dom är bra. Vill inte dricka. Vill inte äta. Vill bara gå.

Gå genom stan mitt i natten med min nya stora halsduk. När kylan slickar ens lår ni vet. Genom jeans och på nyrakade ben. Ögonen tåras av att det finns så mycket kallt och kyligt och syre. Spelar ingen roll om man sitter på betong eller trä, platsen blir aldrig varm ändå. Mina händer blir kalla genom vantar om inget håller emot.

Kan gå ända till Sunnanå påvägen dit, och det är inte kallt, det är uppfriskande. men vägen hem blir dubbelt så lång.
När man ser dimma framför sig och den känns så tjock så man inte skulle kunna kasta en sten genom det, men ändå hinner man aldrig upp den. Trafikljus blinkar inte alltid gult så sent heller. "kör när du kan".
Är det bara jag som sett att på natten är det istappar i tunneln som går under järnvägen?

Men det är fortfarande ljust ute. Och jag måste dricka ikväll. Och äta innan dess. Och köpa biljetter till Movits! också..

Vill inte ens lyssna på musik. Reagge passar inte in, jag är less på bland/depp musik, hiphop känns fel och techno ger mig magsår.

Vad gör man om man inte vill stanna hemma och inte vill gå ut?


man sminkar sig och lyssnar på peppmusik.
jag föredrar nog ändå Melissa Horn just nu märkte jag, även fast jag kan alla låtarna ut och in och baklänges, på flera språk, både tyst och med strupe.kanske just därför.jag är inte så depp som det verkar!


Kommentarer
Postat av: Mamma

När man är minst pepp har man som allra roligast :) Go and have a good time (men skicka ett sms när du kommer hem ;)

2011-03-25 @ 18:06:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0