Dålig, bättre, BÄST

Det var ju inte tänkt att jag skulle sova över, men varför inte? Ibland är det riktigt skönt att vara arbetslös och kunna vara uppe hela natten och slösa tid om man får lust.

Så jag och Roberto lyckades se tre filmer!

Rec 2, Cable guy och Tenacious D-Pick of destiny!

Rec 2:

Nej, den var inte alls lika bra som ettan, inte alls lika läskig. Nu blandade de in en massa religion och hokus pokus, så allt blev lite skumt. Inte heller lika läskig som ettan heller. Inte sevärd.

Men ettan däremot! Hela historien handlar om ett filmteam som följer med en lokal brandstation ut på uppdrag och helt plöstligt har de blivit isolerade i ett hus, för att det kommit fram att det finns ett virus som sprider ilska och blodtörst.
Filmen är filmad med "hemma-kamera-stilen", som Blair witch project, som för övrigt är en riktigt läskig film enligt min egen smak men Rec är nog den läskigaste film jag sett! Tycker det är en bra story, mycket plöstliga saker som ploppar fram och man är allmänt skiträdd hela filmen. We like it!
Dessutom är båda filmerna på spanska, vilket jag bara tycker gör filmen bättre!

 


Cable guy:

Tragisk men superkul film som är en klassiker! Jim Carrey är huvudpersonen och han är ju bara så awesome!

Handlar om en kille som är i behov av installation och stöter på kabelkillen Chip. Chip anser sig direkt vara bästa vän med huvudpersonen och agerar needy looneytick. Inte en film som du måste se innan du dör men vill du döda tid så är det en underhållande film =D 7/10 trådlösa karaoke-anläggningar.

 
Han är riktigt ung i den här filmen också.

Tenacious D-Pick of destiny:

Har du inte sett den här filmen så har du missat någonting!! Jag ser sällan en film mer än en-två gånger. De enda filmer jag kan se om och om igen är Mamma Mia och den här!
Har du någonsin hört Tenacious D som band, så kan du ju bara tänka dig filmen!
Hysteriskt rolig med superba citat och Jack Blacks röst är faktiskt helt otrolig :O

Kyle Gass och Jack Black hittar varandra och i jakt på framgång och pengar upptäcker de att alla stora band använder sig av samma plektrum. Därför beger de sig därför nu ut på en resa för att hitta plektrumet och rocka skiten ur alla! Men plektrumet är svårt att få tag på och en de är inte ensamma om att vilja ha plektrumet. Hur ska detta gå? ;) 
Mycket rock och mycket stora artister med i filmen och som ni kanske listat ut är den här filmen en av mina absoluta favoriter! 9/10 gitarrer fulla av rock(s)! ^^

Kan låta filmen gå i bakgrunden bara för att musiken är så himla bra!




Kommentarer
Postat av: Nellie

Eftersom att jag älskar skräckfilmer, är Rec värld att se? :)

2011-03-18 @ 10:13:25
URL: http://nelliiesplace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0