Jag har just insett något MAJOR partII

Ett litet kompliment till inlägget nedanför..

Det jag också halvsneddade in på var att man inte behöver göra något drastiskt för att leva livet. Tänk om här. Den staden/byn/skogsdungen du lever i.
 Tänk om just här och det du gör just nu, är det största äventyret. Att mitt största äventyr är just här, just nu, just ,,.
Hur amazing vore inte det?

Festen du ska till i helgen är livsavgörande. Att du flyttar till dalarna, bryter alla band, börjar på noll. kommer inte spela någon som helst roll i ditt liv. Så mycket, och så lite kan hända på en millisekund. Både på gott och ont.
 
När jag var 16, 17, trodde jag det aldrig skulle hända, det där med kärlek och pojkar som tungas med en på en gräsmatta utanför ett festivaltält. Och även fast man var på helspänn, så beredd utifall, så gick luften ur en för att man blev så chockad för att det gick så fort. Att hitta kärlek. Eller någon som skulle betyda så mycket för ditt liv.

Och nu är man äldre, mer säker på det osäkra i mitt fall, men ändå så stor.
Och just nu skiter jag i framtiden, och allt som jag behöver göra för att leva livet, för jag ska leva nu. Jag ska leva i väntnaden.
 Jag ska leva. Jag var uppe till tre inatt, sov en timme och åkte sedan buss för att få ut så mycket som möjligt.
Är det inte lite det livet handlar om?
Så jag ska leva i stunden, med dina blåa ögon nyöppnade, och din hand om min midja...
För det jag försöker komma fram till.. är att väntan kanske inte är en väntan. Utan just vad det handlar om.



RJ i april

R som 16åring och trodde hon kunde allt.


Kommentarer
Postat av: Mimmie

va? haha jag hade 19 min och den blev nästan för hård :P

jag ska föröska fixa men det har blivit nåt fel när man ska kommentera, då ser det konstigt ut.

2011-06-15 @ 20:13:00
URL: http://mimmielundinnorbergs.blogg.se/
Postat av: Madeleine

Tack för att du önskade mig lycka till. Det ska bli kul att flytta ihop med honom nu till hösten. :)



När du undrade vart jag bor någonstans så är det i Norrköping. Jag studerar här och flyttade just hit, så det finns mycket att upptäcka.



Ditt inlägg förresten, jag tycker det var en bra kompliment, verkar som du har fått en riktig insikt här i livet. :) Lycka till med det och gör vad du nu vill!

2011-06-15 @ 21:06:24
URL: http://whitemaskgirl.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0