Jag har insett something HUGE

att hela mitt liv jämt handlar om väntan. Jag velar och väntar och får se hur det blir. Det som blir, är att jag slösar något oerhört med mitt liv på mittemellan. Jag har insett det idag. Jag kom till lägenheten och halva badrumsskåpet var tomt. Halva garderoben. Mimmie har flyttat ut för i sommar och kommer tillbaka till hösten.

"Hon kommer tillbaka å då kanske jag borde ha ett eget place. Men tänk om jag inte har fortsatt jobb? Tänk om jag vill fara utomlands? Nja, jag avvaktar nog..."

Men det är slut. Jag är done med att vänta. Har väntat sen jag tog studenten. Vad ska jag göra med mitt liv?
Ja jag väntar väl tills jag kommer på någonting, halvjobbar lite där, sover i brist på annat. Jag har levt på is alldeles för länge, och ni som följt min blogg från början kanske kommer ihåg att det var undertexten förr. Att jag hade en massa liv på is. Det är slut med det.

Jag vill leva mitt liv, och det trodde jag bara man kunde göra utomlands. Man kan inte göra något av sitt liv i Sverige, samma omgivningar, samma vintrar. Men jag har bestämt att jag har fel.

Jag ska satsa, å satsa järnet! Jag ska inte vela mellan att skaffa lägenhet eller inte tills jag vet om jag ska utomlands. Jag ska ha en lägenhet NU! Jag ska ha mitt riktiga liv! NU. Vad som än händer så är det bättre jag har kul medans jag väntar. Alla framtidsvisioner som jag tror att jag kommer få, de kommer komma även fast jag inte sitter still och väntar på dem.

Ska skaffa mig ett riktigt ställe. Köpa en riktig soffa. Köpa riktiga gardiner. Köpa mat som man lyxar med. Olika ostar och soltorkade tomater ska jag köpa! Jag ska leva mitt liv, och jag tänker inte vänta längre. Jag ska kasta mig in i allt, och faller jag så har jag fan gjort något iallafall. Jag ska köpa kläder jag ser bra ut i, även fast de är 50 kronor dyrare. Jag ska träna, springa av mig 5 kilo eller någonting sånt. Jag ska älska och äta glass och vara ute så fort jag kan. Hålla din hand så fort jag får, sjunga högt när jag vill. Skratta och skrika i falsett. Vad som helst, men inte detta apati som regerat i 6 månader och mer.

Jag ska sitta på uteserveringar och dricka cider fast det är dyrare än hemma. Fara neröver även bara för en helg. Jag ska dricka thé och se film och festa med mina vänner även fast jag jobbat hela dagen.

Jag vill vara med dig, och jag vill vara här. Nu. Jag ska vara snygg och glad, och smitta alla jag träffar på. Det är bara att bestämma. Hur vill du vara?

Jag ska träna, leva, älska, skriva och göra något av mitt liv. Just nu. Man behöver inte raka av sig allt hår, eller flytta till en ny stad. Jag ska börja om. Här. Med dig, men framförallt;
nu..

 
bilder från Spain, pratar med Anette.

Jag ska vara så som jag varit, när jag var 10, så som jag är gjord att vara. Mig själv, på en stol. Sådan ska jag vara ♥ 
Förstår ni lyckan bakom orden? Jag hoppas det, FÅNGA DAGEN :D

Kommentarer
Postat av: Mimmie

åh vad skönt! nu tycker jag att du ska söka dig en riktig lägenhet som DU får göra till DIN så du kan börja leva ditt liv! härligt inlägg :) (inte för att du inte får bo hos mig men det kan ju va skönmt att ha ett eget ställe, för båda oss)

Men i sommar får ju du spika upp vilka tavlor som helst och köpa nya gardiner osv för det är du som ska bo där i 2,5 månader. jag ska lix göra om där så det ska inte se ut sådär.

2011-06-14 @ 23:17:01
URL: http://mimmielundinnorbergs.blogg.se/
Postat av: Madeleine

Det låter verkligen som att du har fått en insikt. Själv fick jag en likadan för ett och ett halvt år sedan, typ lämnade allt och reste runt i Europa på typ luffarpengar. Hann se Danmark, Frankrike, Tyskland, Belgien och England innan jag vände hem igen med goda nyheter. De goda nyheterna var att jag blev kär i en kille i England och vi gifte oss faktiskt för ett par dagar sedan. Jag tycker definitivt att du ska sluta vänta och börja leva, livet finns runt hörnet. :)

2011-06-14 @ 23:48:39
URL: http://whitemaskgirl.wordpress.com/
Postat av: Mamma

Bästa inlägget sen du startade blogga :) Jag tycker du har "väntat" länge nog, " å ja, vi får se vad jag gör efter jag jobbat där, å ja vi får se efter jag varit utomlands, å vi får se efter jul å vi får se vad som händer efter sommaren!!!! De är dax att få någon början på nånting, tex att skaffa en lägenhet. Och funkar inte de för man göra en ny början. De är ju faktiskt bara tre månaders uppsägning om utifall du skulle komma på att göra någonting annat. De är som om du är rädd för att fastna i någonting..en lägenhet, ett jobb, ett förhållande. Men de är de som innebär att man är vuxen och de behöver inte betyda att livet är slut, eller att livet kommer att bli tråkigt. Livet är skitskoj att leva bara man gör just de! Lev!! Vänta inte!! Älskar DEJ <3 Ps: Läste lite ur äldre inlägg. Fick du nånsin den där varma chockladen jag lovade dej?? Annars är jag skyldig dej en ;)

2011-06-15 @ 12:22:41
Postat av: Stigen

Härligt Ronja! Du är på rätt väg, följ den!

2011-06-15 @ 23:08:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0