3 aktuella saker

Jag har druckit kranvattnet (för er som inte vet, parasitsmittat med magsjuka som följd i Skellefteå) i 3-4 dagar nu och känner inte av någonting, vilket jag sa på jobbet idag, varpå alla skyr mig som pesten.

Annars är jag sjukt sugen på focaccia, men de hade inte på ica i stan. Fast om sanningen ska fram så vet jag inte ens vad foccacia är, men det låter och ser gott ut.

Och till sist har jag köpt nya underkläder, för jag orkar inte tvätta dom jag har. 




Nu ska jag dricka en kopp med parasit-thé och njuta.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Nää!! Gör inte de!! Köp vatten!!

2011-06-16 @ 21:47:37
Postat av: Anonym

Inkubationstiden är inte säkert känd men är troligen cirka sju dygn (två till tolv dygn har angetts).



Källa: www.smittskyddsinstitutet.se/sjukdomar/cryptosporidium-infektion



2011-06-17 @ 00:32:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0