Lite glädjer liten

Ett ord, en mening. Kommer från dina läppar, smeker min kind. Smek luften runt om. Klia en katt med näsan, lått kurr pirra mot din hals. Gör ryggrader av is. Låt dem smälta ner. Kura dig runt mig, sila thé genom en pepparkaka och häll det i en änglamugg.
Ett bubbel, haha jag får den där roliga minen när jag är glad men inte vill le. Ihopsammanpressat för man är rädd att hjärtat ska spricka sönder i ett gapskratt av bubblor, gula moln och kawaii's.
Det kommer vara sol, över balkonger, vatten som rinner i kullar. Jag kommer inte vara på samma ställe, det här räcket är inte rostigt. Inte lika bra när det är rent, men jag ska odla en konserv med petunior att fylla räcket med.
Jag hoppas du kommer vara där. För det kommer jag. Jag ska ligga lindad runt din nacke och viska ord som smeker luften runt om dig, som kittlar dig i örat. Får dig att luta dig tillbaka, lägga fötter på blommor och sluta längta.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Jag tycker du skriver så fint. Jag tycker om när man läser något och de är så där mystiskt att man känner att jag får tolka det som jag vill men man har ändå kämslan av att de inte är så säkert att författaren menade så men att de gör ingenting för de är de som är de fina att man får tolka den precis som man vill. MER!!

2011-01-04 @ 21:10:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0