Ninja the cat!

Eftersom datorn jämt och ständigt blir överhettad i datarummet så har vi sänkt värmen vilket gör att det är ungefär 15 grader härinne just nu, eller kallare enligt min gissning.

Dessutom har katten mixtrat med min dator så jag knappt får fram saker nu för tiden eftersom jag är en av dom mest otekniska människorna från våran generation.

Katten Ninja


Katten Ninja tycker om att sitta på ens axel. När man är i köket skriker hon tills hon antingen fått mat eller fått komma upp på ens axel. Hon brukar sitta där medans jag diskar eller lagar mat och följer vad som händer med stor entusiasm.



Bland det roligaste katten Ninja vet är när det spolar i toaletten. Annars tycker hon om att sitta på handfatet och slåss med vatten eller se film på min laptop.. Hon sitter alltid längst fram, gärna tangentbordet och följer det som händer på skärmen med stor nyfikenhet. Hon tycker mest om skräckisar eller när hon får läsa min blogg först av alla. Hon tycker det är oerhört intressant att se textraderna växa fram.









Som alla katter hos en familj där någon har en kamera med makro så agerar Ninja fotomodell. Jag tror hon kan bli ganska bra på detta, men ingen slår huskatten Totte som bor i Lappland.








Men det kommer väl med tiden.. =)


Bland de senaste bus hon gjorde innefattar det kaktusar (oh yes, she learned) och det här. Eftersom skafferiet är ganska lågt så kutar hon ofta in i nedersta facket när dörren är öppen. I detta fack har vi inget förutom kattmaten.
"Låt inte katten va i skafferiet, hon kommer tugga sönder kattmatspåsen"
"tss, kommer hon ju inte, hon har ju alltid mat i skålen, och hon kommer aldrig igenom den där påsen"


Tji fick man..


Katten Ninja tycker mest om att sova under elementet i köket eller tätt intill elementet i badrummet. Annars ligger hon gärna i ens famn om natten eller mot ens ansikte så man får hår i näsan varje gång man andas.
Detta var hennes senaste sovplats och det resulterade i att jag inte är teknisk nog att få tillbaka alla inställningar som hon lyckades göra.


Kommentarer
Postat av: Mimmie

haha sött inlägg!

2011-02-07 @ 12:22:05
Postat av: Eldarfreya

Very interesting and informative site! I am looking for information on the history of textile and resilient floor coverings. If anybody can help, please let me know. Thanks!

2011-05-18 @ 13:35:11
URL: http://eldarfreya.blog16.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0