Jag kommer att komma

Sådär ja. Har man ätit cheddarkyckling till middag, plågats i hårsmärtor och nu nyduschad och hoppas mitt hår kommer recovra sig.

Jag vill inte se lets dance. Eller melodifestivalen. eller något annat sådant där som går på tv ikväll.
 Vill sova men vara vaken, vara oskyldig och glad, känna små pustar på en naken arm och bara vara för att livet leker.
Bara för att jag kan göra vad jag vill, skrika vad jag vill, tycka vad jag vill.
Sova på en bänk, i någons soffa, i samma säng som min syster eller på min egen madrass.
 Vara bubblig och suddig hela helger i rad eller sitta på en busshållplats i en timme utan att jag ska åka någonstans. Lära känna nya människor eller återupptäcka gamla. 
Vara snygg, vara naken, vara ful men kul och dansa i ett släckt rum.
Jag kommer sova men vara vaken, kommer vara oskyldig och glad, kommer vara suddig och se saker, jag kommer.


Oj, det där sista kom helt spontant, och fick mig att tänka på den här som jag total lyssnat sönder snart.
Har ni inte hört den här låten än har ni missat något och den här låten kommer göra sommarkvällarna, vårnätterna, karamelltåget, tunna vantar, tunna jeans utan långkalsonger och vänner.
Ska spränga högtalare och trumhinnor med den här.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0