Vem och vad är ovitaskor?

Jag har ingen aning vad jag ska kalla min blogg egentligen. Ovitaskor är givet förståss, för jag är som ett par skor som är vita men ändå inte, men mer vilken typ av blogg det här är. För det är definitivt ingen modeblogg eller pysselblogg som alla andra 50 000 bloggarna i världen.

Jag fokuserar mest på att skriva. Text. Poesi. Det är den egentliga anledningen till att jag började blogga.
Men samtidigt sysslar jag ju med något så ovanligt som teckenspråk.
Och något så ovanligt som att ha studerat reseledare och pluggat utomlands.
Och något så "ovanligt" som att leva och komma från det djupaste av Norrland, för jag tycker det är ganska stor skillnad jämfört med stockholmare eller skåningar eller t.o.m folk här i Skellefteå (vilket gör Sverige lite smått amazing, att vi har så avlångt land av livet skiljer sig så mycket från söder till norr)

Så jag skulle väl säga såhär:
Den här bloggen är till för dig
* Som tycker om att sitta uppe på nätterna och läsa igenom niotillfems arkiv och känna dig mer träffad av en textrad än en högerkrok.
* Som är intresserad av teckenspråk eller kan teckenspråk eller bryr dig om saker som har med teckenspråk och döva att göra.
* Som drömmer om ett liv utomlands.
* Som är chips, film, godis fantast. Recenserar ju alla nya smaker och produkter.
* Som älskar att vandra på youtube. Håller på med en lista för er som inte vandrar, på top 10 youtube-klipp som man måste ha sett för att förstå vad som menas i sociala sammanhang när folk i verkliga livet refererar till diffusa dialoger eller läten. Alla er som är intresserade av allt roligt som går att hitta på el interneto.
* Som är ung och oerfaren om vad kärlek, flytta hemifrån eller lära sig av livet innefattar innebär.
* Som är från eller ska till Skellefteå och vill ha tips på bästa fiken och sämsta barerna.
* Som är intresserad av allt som kan virra runt i en 21-årings skalle, som flyttat hemifrån vid 16 års ålder, om att våga, om att inte känna någon, att inte passa in men hitta sig själv och skita i absolut allt annat. Tjej som fått sitt hjärta krossat, bränt och spottat på, men också helat balsamerat och blomstrande ärligt älskat igen. Som lever sitt liv och aldrig mer ska leva på is♥

Over and out, Mimmie tar tillbaka cypernätet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0