Mitt dansar-liv

Något som ni nog inte vet om mig är att jag har dansat i 7-8 år tidigare i mitt liv. I början dansade jag bugg men gick efter några år över till street funk, som är en typ av street dance. Inte riktigt som breakdance, utan mer i grupp och inte så mycket ryggsnurrande och huvudstående.


En video om ett dance camp som alltid gör mig dö-taggad! Speciellt Sisqo Gomez at 0.45, och en del av er känner nog igen den första instruktören Ambra Succi från sveriges största dansgrupp "Bounce"

Jag har aldrig gillat sport, eller motion och har testat en del aktiviteter; Innebandy, fotboll, simning, dykning, brottning, pistolskytte ETC. Men aldrig fastnat för någonting. Tills jag hittade dansen då förståss. Förutom det så sjöng jag, spelade gitarr eller teater när jag var ung.

Musikal av Alice i underlandet 2006


Jag har dansat i led men också varit ledare. Jag har dansat med en koreograf från Floorfiller som jag tyvärr inte minns namnet på längre och så har jag ju dansat med Tobias Karlsson från Lets dance när jag var i Spanien! Det var sjukt roligt, han dansade tillochmed med oss senare på den lokala puben.


Försök va snygg själv när ni dansat 2 timmar i sträck i tropisk hetta!

Det var sjukt kul, han dansade t.o.m med oss på den lokala klubben om kvällarna.




Men iochmed att jag började jobba efter gymnasiet och iochmed att jobbet var på oregelbundna tider och ofta sent, så hann jag aldrig med någon dansgrupp, så jag la det på hyllan.

Har alltid saknat dansen men skulle nog behöva röra på mig mer än vad "bara" dans ger mig, så därför blev jag totaltförälskad när jag träffade på zumba förra året! Älskar känslan av ett beat i ryggraden, men utbudet av zumba och dans är smalt här. Annars får man väl fortsätta dansa gamla repertoarer i spegelväggen hemma istället ;) ♥

2007

2005


Kommentarer
Postat av: Mimmie

360 ska tydligen ha bra zumba, ska vi kanske prova...?

2011-08-23 @ 17:17:58
URL: http://mimmielundinnorbergs.blogg.se/
Postat av: Annalena

Tänk att du har svettats ihop med han.

Pröva afrikans dans på Friskvårds. Har en fribiljett du kan använda. Har börjat spänna musklerna där.

2011-08-25 @ 19:02:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0