Tre känslor i en männisch

Jag har en skum känsla i kroppen. En helt störd känsla. Jag vill skrika, hoppa och springa ner till stan utan jacka och kyssa alla jag möter, plocka blommor och ge till de som går förbi. Starta ett vattenkrig och tjoa och skratta och springa mig torr på närmsta gräsyta. samtidigt som jag vill skrika, kuta för allt vad jag har, störtgråta så man får svårt att andas och slå huvudet i stentrappen med sådan kraft upprepade gånger att skallbenet knakar sönder.
Och ändå vill en liten del av mig, bara sitta i duschen, klockan 11 på kvällen och titta på vattendroppar som inte fastnar. Vara småneutral med glad och titta på små strilande älvar som ringlar åt konstiga vinklar. Ta det lugnt och humma till musiken från Spotify.
 Aldrig varit med om något liknande.

Jag tror bästa medicinen på känslorna som trängs och blandas är att gå ut och springa. Men jag ska nog gå och diska och borsta tänderna istället. ^^

Småneutral i februari.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0