Mr J

Skrev nyss ett långt inlägg om den eventuella nya personen i mitt liv. Men insåg att ni inte behöver veta allt om det än. Jag känner inte att jag vill presentera honom på bloggen än, även fast ni nog har era aningar ;)
It's work in progress.

Det är en lite klurig situation, främst för att han inte bor här, men också för att jag är på tröskeln till utomlands.
Jag ser utbildningen som ett prova-på. Trivs jag med livet där är chansen stor för en permanent utomlandsflytt. Men verkar det inte som min grejj kommer jag stanna i Sverige och leva Svensson-liv.

Mycket beror på. Hur det blir efter de här sista veckorna, efter Spanien, efter sommaren.

Men jag trodde aldrig, aldrig någonsin, att jag skulle träffa en person som är lik mig på så många olika sätt. Det är verkligen underligt, ibland blir man så paff att man undrar om man svarade sig själv.
Och han lyssnar, sätter sig in och förstår, på riktigt. Empati. Inte tycka-synd-om, utan mänsklighet.
Snäll, öppen, ärlig och tycker om ost på kex.

Iallafall. Allt ni behöver veta i dagsläget, det kommer hamna ett par rader i mina utkast framöver
om fräkniga axlar och ögon som ser exakt ut som små, små bassänger med mosaikbottnar.^^


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0