Gilbert Grape

Orginal titeln är "Whats eating Gilbert Grape" och handlar om en familj, främst om Gilbert som tar hand om sin utvecklingstörda lillebror Arnie. Gilbert spelas av Johnny Depp och Arnie av Leonardo DiCaprio och eftersom filmen är gjord 1993 så är de jätteunga!

Jag har aldrig sett DiCaprio spela så bra! Om man inte sett andra filmer med han hade jag lugnt trott att han var utvecklingsstörd på riktigt. Riktigt kul att se honom göra roller han aldrig skulle göra nu.

Själva filmen är tragisk på ett "osynligt" sätt och riktigt bra. Jag hade väl lite för höga förväntingar men är man inte så överpsyked så tror jag man gillar den här filmen.

Många deppiga scener men när DiCaprio börjar skrika mitt i när någon har dött kan man inte låta bli att garva också. Så man skrattade mycket samtidigt som det är en feel-good film samtidigt som den är djup och så.
Hade nog varit intressant att se den här på bion, höra om folk skulle skratta eller gråta i de där scenerna x)

Filmen får 7/10 lador med hamburgare.
[Nej filmen är inte svart/vit, men de bilderna var snyggast]





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0