idag kände jag en doft av Sthlm

Idag på jobbet *DOH* när jag satt i kassan så kände jag plötsligt en doft av stockholm. Helt plötsligt befann jag mig i ett hotellrum, nerdragna persiender, 4 tjejer som sminkar sig i en spegel, kläder överallt, en lärare som ropar utanför att alla ska gå till bussarna nu, bara jag och min vän blir kvar.
- Kommer du Ronja?
- Jag kommer, jag ska ba ta lite parfym. Ett rosa moln. En lila buss. En park, vi spottar på bilar. En liten glob. Långt hår och spotlights som lyser underifrån. Mongolugg. Cookie dough glass. Kokonger. Glansiga tyger, guld och teatrar. Reflexer och sura, gula spöken.

Hade helt glömt bort den där parfymen, ska fan köpa den, men tror inte den säljs på Lindex längre, det var det enda stället som hade den där parfymen. Men så kär att jag nog måste beställa den. Den är billig och bara en edt men minnen som förknippas med den lukten, är värda att spara.

vill inte lägga ut de fina bilderna på vännerna utifall någon tar illa upp för att jag lägger ut dom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0