Personer du inte känner tycker om dig

Jobbat idag, damn vad folk! Blir jobbigt imorgon när vi är färre än vad vi var idag :P
Träffade förresten den där barndomsvännen idag igen. "Nu kan jag ju göra något åt att jag verkade så fejk och bitchig och iaf fråga vad flickan ska heta" Så jag frågade och hon svarade att flickan skulle heta Saga. Verkligen ett fint namn, vilket jag sa, men fick till det smörigaste mest fejkade tonfallet någonsin. "Jaha...Vad fiiint!" Fick tom med en paus däremellan eftersom jag höll på med varorna. Hoppas hon inte tyckte jag lät som en snobb.

Har ni tänkt på att någon kanske tänker på er, fast ni inte ens vet vem det är? Typ som att min barndomsvän visste att jag bryr mig om att inte hon ska tycka att jag är dryg (alltså vi var vänner när vi var små men glidit ifrån varandra sen typ 8 år.) För jag önskar verkligen henne och hennes lilla familj all lycka :) Blir så glad när människor hittar varandra :D

Det kanske finns någon som tycker du är söt och tar kort på dig i smyg när ni sitter och väntar på bussen, sådant händer faktiskt. På riktigt.
Eller att någon har drömt en dröm om dig. Fantiserar om dig varje kväll. Och du känner inte ens personen.

Jag har haft "speciella" personer som åkt samma buss med mig varje morgon, personer man ser på skolan nu och då eller cyklar förbi varje tisdag påväg till jobbet.. Vi har ju Moröbacke-snyggingen, dreads-killen och Armarna tex.
Killar som jag och mina vänner spanat på i smyg.

När jag åkte bussen hem i söndags, från Skellefteå (vilket ställe nu hem är, men jag syftade på Lappland) kom det en kille som gick in sist. Han hade en rödrutig halsduk på sig, brunblont halvlångt hår som var lite lockigt och glasögon med svarta bågar. Bussen var nästan full, fanns bara två säten kvar. Ett brevid mig, som jag lagt alla mina 3 väskor på (hade redan lagt en väska på golvet) och ett säte brevid en tant på andra sidan gången. Han satte sig där.

När vi åkt ett tag tog jag fram laptopen och började rensa bilder på datorn och det kändes som han småsneglade på de glada bilderna från soliga sommardagar och galna upptåg. Undrar vad han tänkte, om han nu kollade. Tillslut började jag må illa av att titta på datorn ¨så packade ner den igen. Sen var vi framme.
Vi skiljdes. Jag for hem, sov och på morgonen gick jag till jobbet. Och vem handlar inte av mig som första kund när jag sätter mig i kassan? Just det! Han hade nog aldrig ens lagt märke till mig, ens i bussen, men tänk, tänk om han gjorde det? Eller så är det bara vi tjejer som fantiserar sådär. Kanske. Kanske inte.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0